17 maj

En timma kvar till resan

 

Sitter på skola och det är tomt o tyst men snart bryts tystnaden av de 98 som tillsammans med mig skall åka til Polen. Efter alla förberedelser är det alltså dags och det är nog en stor förväntan som följer med allea resenärer när de kommer snart.  Vad som väntar oss vet vi ju lite om men mycket blir ju upp till de som reser just i år.  De unika eleverna och vuxna som tar plats på bussen snart kommer att skapa "sin" resa och sina upplevelser.  Vi har ett fantastiskt policydokument där eleverna beskrivit vilken häftig resa de ser fram emot och hur de tillsammans och var och en skall skapa denna.  I går kväll fick jag många goa hälsningar från gamla resenärer och sköna människor som önskade oss en underbra resa.  Vibbarna är här, nervositeten likaså och den där stigande förväntan som ju brukar infinna sig när ett stort gäng människor ska ut på en resa. Det kommer att bli en resa med många dimensioner och nya minnen kommer att skapas och ristas in. Nu vill jag dra iväg och jag hoppas på fem riktigt häftiga dagar. Bloggen här hoppas jag kommer att skildra detta när eleverna själva börjar skriva.

 

Reine


Kommentarer
Postat av: Lisen



Jag ryser när jag läser dina rader Reine för det är precis så det är..unika elever. lärare och vuxna skapar varje år sin egen unika resa.

I år har jag inte varit med alls men jag känner vibbarna genom ditt blogginlägg och önskar att ni skapar er en fantastisk resa, vilket ni med all sannolikhet gör. För har ni kommit så här långt då är förutsättningarna så goda för en resa med all glädje, sorg och gemenskap. den har ni redan börjat skapa.

Allt gott till er alla, kända och okända. Låt era sinnen och ögon vara öppna.

Lisen

2012-05-19 @ 10:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0